Police Movement Pass

Bangladesh Lockdown Movement Pass 2021 | Movement Pass Police Gov Bd. The police will issue ‘movement passes’ for emergency movement during the strict ban on corona infection in the country.

All People are looking for police movement pass, movement pass bd. if you’re looking for this, then you are in the right place.

মুভমেন্ট পাস আবেদন করার নিয়ম

Police Movement Pass Registration

Police are going to launch an app to give ‘movement pass‘. A statement from police headquarters said Inspector General of Police Benazir Ahmed would launch the app on Tuesday.

Movement Pass Police gov bd apk Download

https://i.imgur.com/qgb885H.jpg

movementpass.police.gov.bd (Apply Now)

Police Movement Pass Gov Bd Registration

Movement pass gov bd FAQ

১। কিভাবে আমি মুভমেন্ট পাস পাব?
উত্তরঃ মুভমেন্ট পাসের জন্য প্রথমে রেজিস্ট্রেশন করুন।‌ রেজিস্ট্রেশন সফলভাবে সম্পন্ন হলে পাস এর জন্য আবেদন করুন। প্রয়োজনীয় তথ্য প্রদানের পর যাচাই বাছাইয়ের জন্য ১০ মিনিট অপেক্ষা করুন। নির্দিষ্ট সময় শেষ হলে, পাস সংগ্রহ অংশ থেকে আপনার কাংখিত পাসটি সংগ্রহ করুন।

২। আমি কি আগাম পাস ইস্যু করতে পারব?
উত্তরঃ একদিনে আপনি মাত্র একটিমাত্র পাস ইস্যু করতে পারবেন। সেটি ঐদিনের জন্য হতে পারে বা অন্য যে কোনো নির্দিষ্ট তারিখের হতে পারে।

৩। মুভমেন্ট পাস নিয়ে কি আমি যেখানে খুশি সেখানে যেতে পারবো?
উত্তরঃ কেবলমাত্র জরুরি প্রয়োজন ছাড়া দূরবর্তী স্থানে যাতায়াত থেকে বিরত থাকুন।

৪। মুভমেন্ট পাস কি প্রিন্ট করে সাথে রাখতে হবে?
উত্তরঃ না। পাসটি যার নামে ইস্যু হয়েছে শুধুমাত্র সেই ব্যক্তিই উক্ত পাশ দিয়ে চলাচল করতে পারবেন। তবে কেউ ড্রাইভারসহ গাড়ি নিয়ে বের হতে চাইলে আবেদনের সময় ড্রাইভারের প্রয়োজনীয় তথ্য প্রদান করা সাপেক্ষে তার পাসটি সংশ্লিষ্ট ড্রাইভারও ব্যবহার করতে পারবে।‌ তবে সেক্ষেত্রে ড্রাইভারের কাছে অবশ্যই পাশের একটি কপি ও ড্রাইভিং লাইসেন্স থাকতে হবে।

৫। লকডাউন চলাকালীন বাইরে যাতায়াতের জন্য শুধুমাত্র মুভমেন্ট পাস সাথে রাখাই কি যথেষ্ট?
উত্তরঃ না। মুভমেন্ট পাশের সাথে আপনাকে অবশ্যই ফর্মে প্রদানকৃত মোবাইল নম্বর এবং পরিচয়পত্রটি সাথে রাখতে হবে। অন্যথায় মুভমেন্ট পাসটি অকার্যকর বলে বিবেচিত হবে।

৬। একটি পাশ থেকে একাধিক ব্যক্তি চলাচল করতে পারবে?
উত্তরঃ না। পাসটি যার নামে ইস্যু হয়েছে শুধুমাত্র সেই ব্যক্তিই উক্ত পাশ দিয়ে চলাচল করতে পারবেন। তবে কেউ ড্রাইভারসহ গাড়ি নিয়ে বের হতে চাইলে আবেদনের সময় ড্রাইভারের প্রয়োজনীয় তথ্য প্রদান করা সাপেক্ষে তার পাসটি সংশ্লিষ্ট ড্রাইভারও ব্যবহার করতে পারবে।‌ তবে সেক্ষেত্রে ড্রাইভারের কাছে অবশ্যই পাশের একটি কপি ও ড্রাইভিং লাইসেন্স থাকতে হবে।

৭। আমি কি গাড়ি নিয়ে বের হতে পারব?
উত্তরঃ হ্যাঁ। আপনি গাড়ি নিয়ে বের হতে পারবেন। তবে সেক্ষেত্রে পাসের জন্য আবেদনের সময় নির্দিষ্ট স্থানে গাড়ির নাম্বার প্রবেশ করাতে হবে। ড্রাইভারসহ বের হলে ফর্মের নির্দিষ্ট অংশে ড্রাইভারের জন্য প্রয়োজনীয় তথ্য প্রদান করতে হবে।

Movement Pass Police Gov Bd

This ‘Movement Pass’ will be given in case of emergency through the app. “As far as I know, this application is for those who have to move from one place to another,” a senior police official told The Daily Star. It should be used for work or any emergency. ‘

‘You have to take a movement pass with the app,’ he added.

How to apply Movement Pass Police Gov Bd

This pass can be collected by visiting movementpass.police.gov.bd.

  1. at first visit movementpass.police.gov.bd
  2. then click “Apply For movement pass”
  3. Then provide you mobile number
  4. provide info whee you want to Go
  5. and last step upload your recent photo

The information needed to pass the movement

The applicant should specify from which police station area to go to which police station area, name of applicant, gender, age, reason of travel, date and time of use of pass, expiry date and time of pass, identity card, photo.

National Identity Card, Driving License, Passport, Birth Registration or Student ID Card can be used as identity card.

Movement Pass App Download Free

In cases where movement pass is required

Passes can be applied for exit for grocery shopping, raw materials, purchase of medicines, medical, employment, agriculture, transportation of goods, supply of goods, distribution of relief, wholesale / retail purchase, tourism, funeral, business and other urgent reasons.

If you have any question about Bangladesh Police Movement Pass 2021 | movement pass gov bd Registration then comment bellow or message us thorough our Facebook page.

I hope you are enjoying this article. Thanks for visiting this website.