Board Challenge Result

BTEB Board Challenge Result 2019 published. Diploma in Textile Engineering, Diploma in Agriculture, Diploma in Fisheries, Diploma in Livestock, BTEB Board Challenge Result published today. So, the students who are eagerly waiting for this opportunity read the article. Here we add all information on this topic of BTEB Diploma in Engineering Board Challenge Result.

For all concerned, it is reported that Diploma-in-Textile Engineering / Agriculture / Fisheries / Livestock Education held in the month of July-August, 2019. The result of the examination published on 06/10/2019 on the website of the Bangladesh Technical Education Board (www.bteb.gov.bd).

Diploma in Engineering Board Challenge

Candidates who wish to revise the answer sheet in the result should apply on white paper along with the test regulator from 13/10/2019 to 211/0/2019 and submit the result copy, admission copy and prescribed fee along with their respective institutes. The organization concerned, Applicants will have to submit the application information online after receiving the application and prescribed fee.

Polytechnic Diploma in Engineering Result 2019

Online Application Fee: 300/- (per subject)

Diploma in Engineering Re-Scrutiny Dates

  • Online Data Enrty: 13th October to 21st October 2019
  • Date of DD by the institution : 13th October to 21st October 2019
  • Printing the list of Entered Examiners: 13th October to 21st October 2019
  • Deadline to submit on DD board with print-out copy: 22nd October to 23rd October 2019

BTEB Board Challenge Result 2019

BTEB Board Challenge Result 2019 publish on 19th November 2019. Diploma in Engg and Tourism Rescrutiny and Correction Result, 2019 (Held in June – July, 2019) Published

dip 4th_ 2016_ regu_result _book

dip 6th_2010_regu_result_book

dip 6th_2016_regu_result_book

dip 8th_2010_regu_result_book

dip 8th_Irr_2010_regu_result_book

tour _4_result_book

BTEB Result 2019 www.bteb.gov.bd

বোর্ড চ্যালেঞ্জ এর ব্যাপারে কিছু কথা

  1. Challenge কেন করবেন – আপনার যদি মনে হয় যে আপনার রেজাল্ট আশানুরূপ হয়নি, আপনি আরো ভালো রেজাল্ট করবেন তার জন্য আপনি আপনার খাতা রিভিউ করাতে চান এবং আপনি এ নিয়ে ১০০% সিওর তবে challenge করবেন . সিওর না হয়ে লাক ট্রাই করার জন্য করে কোনো লাভ তো হবেই না বরং শুধু শুধু টাকা নষ্ট হবে
  2. কিভাবে করবেন – সাধারণত রেজাল্ট দেওয়ার ২-৩ দিনের মধ্যেই bteb এর ওয়েবসাইট এ নিয়ে নোটিস দিয়ে দেওয়া হয়। ওয়েবসাইট এ লক্ষ্য রাখবেন আর নোটিস দিলে এই পোস্টে ও পেয়ে যাবেন। নোটিস পাওয়ার পর নিজ নিজ কলেজ এর রেজিস্ট্রেশন শাখায় যোগাযোগ করবেন ওখান থেকে আপনাকে পরের করনীয় বলে দেয়া হবে.
  3. কি কি ডকুমেন্ট প্রয়োজন হবে – 1 . গত সেমিস্টার এর admit কার্ডের ফটোকপি 2 .আপনার কলেজের রেজাল্ট শিটের প্রিন্ট কপি যে পেজ এ আপনার রোল আছে 3 .পরীক্ষা নিয়ন্ত্রক বরাবর আবেদন পত্র , কলেজ প্রিন্সিপাল স্বাক্ষরিত .(আবেদন পত্রের ফরমেট নিচে থেকে ডাউনলোড করুন )
  4. কত টাকার প্রয়োজন হবে – প্রতি সাবজেক্ট এর জন্য ৩০০ টাকা ব্যাঙ্ক ড্রাফট করে ড্রাফট এর কাগজ সব ডকুমেন্ট আর সাথে কলেজ এ জমা দিতে হবে আবার কলেজ থেকে আপনার ব্যাঙ্ক ড্রাফট আর টাকা নিয়ে যেতে পারে তখন ড্রাফট তারাই করবে।
  5. Challenge এ কি লাভ হয় কিছু – আগেই বলেছি sure না হলে করবেন না এটাতে আপনার সফলতার চান্স ১০০ এ ২% ধরে নিতে পারেন। আর আপনি যদি কনফিডেন্স হোন তবে অবশ্যই challenge করবেন।
  6. দালালের ফাঁদে পা দিবেন না – রেজাল্ট পাবলিশ এর পর থেকে বিভিন্ন গ্রুপে কয়েকজন পোস্ট বা কমেন্ট করতেছে রেজাল্ট চেঞ্জ করতে চাইলে এই নম্বর এ কল দেন ইত্যাদি ইত্যাদি। এদের ফাঁদে পরবেন না , পড়লে আপনার টাকা ও যাবে কাজের কাজ কিছু হবে না। বোর্ড নোটিসে যা করতে বলা হবে সে অনুযায়ী করবেন.

Diploma in Engineering Re-Scrutiny Notice

Note that all the documents must be verified by the first class gazetted officer (instructor of the Government Polytechnic Institute). You will then need to contact the Polytechnic Institute’s registrar’s office with all the documents. From the Registrar’s Office, the Board should collect the prescribed form for the challenge and complete the form with the challenged subject name code.

The signature of your department head and the principal of your polytechnic institute should be signed and submitted to the Registrar’s Office at the appropriate place. The Registrar Board will perform the following functions.

https://i.imgur.com/ahW0cWm.jpg

Diploma in Engineering Re-Scrutiny Notice pdf

What you need to apply

  • Photocopy of the admit card of last semester
  • Print copy of your college result sheet on the page where you roll
  • Application Form along with the Test Regulator, signed by the College Principal. (Download the application form from below).

Subject lists of Polytechnic institutes

Diploma-in-Engineering:

  1. Architecture,
  2. Automobile,
  3. Chemical,
  4. Civil,
  5. Civil (Wood),
  6. Computer,
  7. Electrical,
  8. Electronics,
  9. Food,
  10. Power,
  11. Mechanical,
  12. Printing,
  13. Graphic Design,
  14. Glass,
  15. Ceramic,
  16. Aircraft Maintenance (Aerospace),
  17. Marine,
  18. Shipbuilding,
  19. Surveying,
  20. Mechatronics,
  21. Construction,
  22. Telecommunication,
  23. Environmental,
  24. Aircraft Maintenance (Avionics),
  25. Refrigeration & Air-condition,
  26. Computer Science & Technology,
  27. Electro-Medical,
  28. Architecture & Interior Design,
  29. Mining & Mining Survey,
  30. Data Telecommunication & Networking,
  31. Instrumentation & Process Control,
  32. Leather Technology
    Diploma-in-Textile Engineering:
  33. Textile Technology,
  34. Jute Technology,
  35. Garments Design & Pattern Making
    Diploma-in-Medical Technology & Services:
  36. Dental,
  37. Pharma,
  38. Physiotherapy,
  39. Laboratory,
  40. Radiology & Imaging,
  41. Integrated Medicine,
  42. Nursing

If you have any question about BTEB Board Challenge Result and Diploma in Engineering Board Challenge Result [Re-Scrutiny 2019 ] then comment bellow or message us through our Facebook Page. We will reply as soon as possible.